Schiphol verbetert UM-service dankzij feedback

De Unaccompanied Minor (UM)-service van Schiphol is er voor kinderen die alleen reizen zonder begeleiding van een volwassene. Schiphol UM zorgt ervoor dat alleenreizende minderjarigen zo comfortabel mogelijk reizen, dat zij het juiste vliegtuig bereiken en dat ze geholpen worden wanneer vertragingen of andere verstoringen optreden. Deze service is verplicht voor kinderen van 5 tot 14 jaar. Voor kinderen van 15 t/m 17 jaar kan de service als optie worden bijgeboekt. Deze dienst wordt ondersteund door Airport Facility Service (AFS).

Schiphol verbetert UM-service dankzij feedback

De Unaccompanied Minor (UM)-service van Schiphol is er voor kinderen die alleen reizen zonder begeleiding van een volwassene. Schiphol UM zorgt ervoor dat alleenreizende minderjarigen zo comfortabel mogelijk reizen, dat zij het juiste vliegtuig bereiken en dat ze geholpen worden wanneer vertragingen of andere verstoringen optreden. Deze service is verplicht voor kinderen van 5 tot 14 jaar. Voor kinderen van 15 t/m 17 jaar kan de service als optie worden bijgeboekt. Deze dienst wordt ondersteund door Airport Facility Service (AFS).

Jaarlijks passeren zo’n 40.000 alleenreizende minderjarige passagiers de balie voor alleenreizende minderjarigen op Schiphol. AFS wil graag weten wat ouders, wettelijke verzorgers en minderjarige reizigers van deze service vinden. Aangezien de service wordt verleend aan minderjarige reizigers, is het belangrijk om te weten dat alles goed geregeld is aan de balie en dat de reizigers op een vlotte en prettige manier geholpen worden. AFS besloot daarom de passagierservaring te willen onderzoeken en deed een beroep op ons. Met INPRC krijgen zij real-time inzicht in de klantervaring. AFS kan gebruik maken van de INPRC-app en kan zo snel ingrijpen als ze zien dat de klanttevredenheid onverwachts afneemt.

INPRC-app
INPRC heeft feedbackconsoles geïnstalleerd die rechtstreeks verbonden zijn met een centrale database. De beleving van reizigers wordt op deze manier real-time geregistreerd en is zichtbaar in de INPRC app. Zo kan AFS kan op elk moment de klanttevredenheid monitoren en indien nodig actie ondernemen.